SEO – optymalizacja stron internetowych dla wyszukiwarek oraz pozycjonowanie.

SEO to optymalizacja strony internetowej pod względem jej treści, struktury, walorów wizualnych oraz linków (pozycjonowanie). Działania te zwiększają czytelność witryny dla wyszukiwarek internetowych (w praktyce dotyczy to jednej wyszukiwarki – google.pl) oraz tym samym strona staje się bardziej czytelna dla naszych odbiorców/klientów. Efektem powinna być poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google.pl.

W celu poprawy pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach oferujemy naszym klientom dobór odpowiednich słów kluczowych związanych z ich ofertą/branżą, stworzenie tekstów i opisów produktów przez doświadczonych copywriterów. Układ naszych witryn i ich struktura jest czytelna oraz intuicyjna dla odbiorców. Tworzymy także w zoptymalizowany sposób sieć linków i odnośników to utworzonej witryny. Działania te są wykonywane w sposób systematyczny i rozłożone w odpowiednio długim czasie. Należy pamiętać, że efekt w dużym stopniu jest uzależniony od konkurencyjności słów kluczowych oraz danej branży i nie bez znaczenia jest czas funkcjonowania witryny/domeny w internecie. W praktyce oznacza to, że im bardziej konkurencyjne słowa kluczowe tym działania związane z SEO są bardziej pracochłonne oraz wymagają dłuższego czasu w celu osiągnięcia zadowalających wyników. Wszystkie te działania muszą mieć także charakter ciągły i muszą ewoluować wraz z rozwojem zmian zachodzących w internecie. Osiągnięta pozycja na dane słowo kluczowe nie jest dana na zawsze – firm działających w danej branży są setki lub tysiące, a pozycji na pierwszej stronie jest tylko 10.

Google Ads – kampanie reklamowe Google

Google Ads (dawniej Google AdWords) – czyli płatne reklamy. Najczęściej są to pierwsze 3 pozycje w wynikach wyszukiwania Google.pl oznaczone ikoną reklama, ale również reklamy na innych stronach internetowych (graficzne lub tekstowe). Jest to w pewnym sensie alternatywa dla osób i firm, które chcą praktycznie natychmiastowo zaistnieć w internecie, a ich witryna nie osiąga wysokich pozycji w sposób naturalny.

Naszym klientom oferujemy utworzenie i prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads. Ustawienia reklamy dają wiele sposobów dotarcia do klienta oraz pozwalają na skonfigurowanie jej do konkretnych potrzeb. Tworząc reklamę możemy określić na jakim obszar ma się wyświetlać – np. w zależności od tego czy działamy na rynku lokalnym, czy ogólnopolskim. Klient może precyzyjnie określić budżet na reklamę, po przekroczeniu, którego reklama przestanie się wyświetlać, może określać stawkę za kliknięcie w jego reklamę. Oczywiście koszt kliknięcia w reklamę oraz budżet dzienny powinien być uzależniony od branży i popularności słów kluczowych.

Podstawowym plusem płatnych reklam Google Ads jest szybka możliwość dotarcia do klienta oraz sprawdzenie konkurencyjności naszych produktów. Możemy w ten sposób określić na ile warto ponosić dodatkowe koszty np. na pozycjonowanie naturalne naszej strony. Pamietajmy, że nawet wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania nie zagwarantuje sukcesu, jeżeli nasz produkt nie będzie wystarczająco dobry na tle oferty konkurencji.